مبانی نظری و پیشینه سرمایه اجتماعی و انگیزه پیشرفت تحصیلی
دسته بندی | علوم اجتماعی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 217 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 74 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1 ادبیات مفهومی تحقیق ............................................................................................................................................ |
2-2 سرمایه اجتماعی ..................................................................................................................................................... |
2-3 مفهوم سرمایه اجتماعی ........................................................................................................................................... |
2-3-1 سرمایه اجتماعی ................................................................................................................................................. |
2-3-2 پیشرفت تحصیلی ............................................................................................................................................... |
2-3-3 اعتماد ................................................................................................................................................................ |
2-3-4 همیاری .............................................................................................................................................................. |
2-3-5 روابط اجتماعی .................................................................................................................................................. |
2-3-5-1 وضعیت فرهنگی خانواده ............................................................................................................................... |
2-3-5-2 آرامش روانی و عاطفی خانواده ...................................................................................................................... |
2-3-5-3 نوع دوستان دانش آموز و ویژگی های آنان .................................................................................................... |
2-3-5-4 آموزشی های تقویتی ..................................................................................................................................... |
2-3-5-5 انجام منظم تکالیف درسی در منزل ................................................................................................................ |
2-3-5-6 آشنایی والدین با ویژگی های روانی فرزندان .................................................................................................. |
2-3-5-7 رفتار معلم و نوع برخورد او در کلاس ............................................................................................................ |
2-3-6 تعریف سرمایه اجتماعی از نگاه صاحب نظران ................................................................................................... |
2-3-7 اهمیت سرمایه اجتماعی ..................................................................................................................................... |
2-3-8 زمینه تاریخی سرمایه اجتماعی ............................................................................................................................ |
2-3-9 ابعاد سرمایه اجتماعی ......................................................................................................................................... |
2-3-10 شاخص سرمایه اجتماعی .................................................................................................................................. |
2-3-10-1 مشارکت اجتماعی ....................................................................................................................................... |
2-3-10-2 انسجام اجتماعی .......................................................................................................................................... |
2-4 مقایسه سرمایه اجتماعی با سرمایه فیزیکی و انسانی .................................................................................................. |
2-4-1 جنبه منفعت اقتصادی سرمایه اجتماعی ................................................................................................................ |
2-4-2 جنبه منفعت عمومی سرمایه اجتماعی .................................................................................................................. |
2-4-3 نحوه ایجاد ، حفظ و نابودی سرمایه اجتماعی ...................................................................................................... |
2-4-3-1 فروبستگی ..................................................................................................................................................... |
2-4-3-2 ثبات .............................................................................................................................................................. |
2-4-3-3 ایدئولوژی ..................................................................................................................................................... |
2-4-3-4 عوامل دیگر.................................................................................................................................................... |
2-5 نقش دولت در ایجاد سرمایه اجتماعی...................................................................................................................... |
2-5-1 نقش سازمانهای بخش دولتی............................................................................................................................... |
2-6 پیامدهای مثبت سرمایه اجتماعی............................................................................................................................... |
2-7 پیامدهای منفی سرمایه اجتماعی............................................................................................................................... |
2-8 سرمایه اجتماعی و حیثیت دموکراتیک گروه های اجتماعی...................................................................................... |
2-9 انگیزش................................................................................................................................................................... |
2-9-1 انواع انگیزش...................................................................................................................................................... |
2-9-2 انگیزش و یادگیری............................................................................................................................................. |
2-9-3 انگیزش و شخصیت............................................................................................................................................ |
2-9-4 عوامل موثر بر انگیزش........................................................................................................................................ |
2-9-4-1 نقش نیازها و سایق ها...................................................................................................................................... |
2-9-4-2 اصل تقویت.................................................................................................................................................... |
2-9-4-3 خود پنداره و انگیزش..................................................................................................................................... |
2-9-4-4 اهمیت دوستان................................................................................................................................................ |
2-9-4-5 ارتقا انگیزش.................................................................................................................................................. |
2-9-4-5-1 آگاهی شاگردان از هدف های درس.......................................................................................................... |
2-9-4-5-2 رفاقت یا رقابت.......................................................................................................................................... |
2-9-4-5-3 استفاده از شیوه های نوین تدریس............................................................................................................... |
2-9-4-5-4 استفاده بجا از تشویق های کلامی و صراحت بازخورد................................................................................. |
2-9-4-5-5 آسان به دشوار بودن روال آموزش.............................................................................................................. |
2-9-4-5-6 ملموس کردن آموزش............................................................................................................................... |
2-9-4-5-7 مشارکت در یادگیری توسط فراگیران........................................................................................................ |
2-9-4-5-8 بازخورد به موقع......................................................................................................................................... |
2-9-4-5-9 تکالیف متناسب با سطح توانایی فراگیر....................................................................................................... |
2-9-4-5-10 استفاده از مشوق های درونی و بیرونی....................................................................................................... |
2-10 عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان....................................................................................................... |
2-10-1 تاکید بر رشد عقلانی........................................................................................................................................ |
2-10-2 جو عاطفی مدرسه............................................................................................................................................. |
2-10-3 پیش فرض های معلمان در مورد شاگردان......................................................................................................... |
2-10-4 نگرش معلم ..................................................................................................................................................... |
2-10-5 عقب ماندگی آموخته شده................................................................................................................................ |
2-10-6اثرات پیشرف تحصیلی...................................................................................................................................... |
2-11 علل ترک تحصیل................................................................................................................................................. |
2-12 راه های کاهش شکست در تحصیل....................................................................................................................... |
2-13 عوامل موثر بر رشد تحصیلی و حرفه ای................................................................................................................. |
2-13-1 ادراک و برداشت نوجوان نسبت به حرفه های مختلف....................................................................................... |
2-13-2 شرایط اقتصادی و اجتماعی............................................................................................................................... |
2-13-3 تاثیر و نفوذ والدین............................................................................................................................................ |
2-13-4 شخصیت فرد.................................................................................................................................................... |
2-14 پیشرفت تحصیلی................................................................................................................................................... |
2-14-1 انگیزیش........................................................................................................................................................... |
2-14-2 خود کارامدی................................................................................................................................................... |
2-14-2-1 تعریف خودکارامدی.................................................................................................................................... |
2-14-2-2 انواع خود کارامدی...................................................................................................................................... |
2-14-2-3 ابعاد خود کارامدی ادراک شده.................................................................................................................... |
2-14-2-3-1 سطح........................................................................................................................................................ |
2-14-2-3-2 عمومیت.................................................................................................................................................. |
2-14-2-3-3 نیرومندی................................................................................................................................................. |
2-14-2-4 منابع باورهای خودکارامدی.......................................................................................................................... |
2-14-2-4-1 تجارب مسلط........................................................................................................................................... |
2-14-2-4-2 تجارب جانشینی....................................................................................................................................... |
2-14-2-4-3 قانع سازی کلامی..................................................................................................................................... |
2-14-2-4-4 حالت های فیزیو لوژیکی و هیجانی.......................................................................................................... |
2-14-2-4-5 تجارب تصویر سازی ذهنی...................................................................................................................... |
2-14-2-5 خودکارامدی بالا و پایین.............................................................................................................................. |
2-14-2-6 خودکارامدی ، انگیزش و اسناد.................................................................................................................... |
2-14-2-7 جنسیت و خودکارامدی................................................................................................................................ |
2-14-2-8 خودکارامدی و پیشرفت تحصیلی................................................................................................................. |
2-14-2-9 تاثیر زمینه های فرهنگی و اجتماعی روی باورهای خودکارامدی.................................................................... |
2-14-2-9-1 نقش باورهای خودکارامدی در انگیزش افکار و انتخاب اهداف آگاهانه................................................... |
2-14-2-9-2 تحلیل تحولی باورهای خودکارامدی در گستره زندگی............................................................................ |
2-14-2-10 تاثیر بافت خانواده بر باورهای خودکارامدی................................................................................................ |
2-14-2-11 تاثیر دوستان و همسالان.............................................................................................................................. |
2-14-2-12 نقش مدرسه............................................................................................................................................... |
2-14-2-13 رشد خودکارامدی بواسطه تجارب مرحله گذار نوجوانی............................................................................. |
2-14-2-14 خودکارامدی مرتبط با بزرگسالی................................................................................................................ |
2-14-2-15 ارزیابی مجدد خودکارامدی با افزایش سن.................................................................................................. |
2-14-2-16 راهبردهای بهبود خودکارامدی................................................................................................................... |
2-14-2-17 پیشرفت تحصیلی........................................................................................................................................ |
2-14-2-18 عوامل مهم تاثیر گذار بر پیشرف تحصیلی................................................................................................... |
2-14-2-19 رابطه سرمایه اجتماعی و انگیزه پیشرفت تحصیلی........................................................................................ |
2-15 پیشینه مطالعاتی...................................................................................................................................................... |
2-15-1 مطالعات خارجی............................................................................................................................................... |
2-15-2 مطالعات داخلی................................................................................................................................................. |
2-16 نتیجه گیری از مطالعات انجام شده......................................................................................................................... |
2-17 مبانی نظری........................................................................................................................................................... |
2-17-1 نظریه های مربوط به سرمایه اجتماعی................................................................................................................. |
2-17-1-1 نظریه ریمون بودون...................................................................................................................................... |
2-17-1-2 نظریه ریمون کیوی و لوک وان کامپنهود...................................................................................................... |
2-17-1-3 نظریه کانوی................................................................................................................................................. |
2-17-1-4 نظریه هارالامپوس......................................................................................................................................... |
2-17-1-5 نظریه لکسون................................................................................................................................................ |
2-17-1-6 نظریه لنسکی................................................................................................................................................ |
2-17-1-7 نظریه یان رابرتسون....................................................................................................................................... |
2-17-1-8 نظریه دیدگاه سنت انتقادی مکتب قدرت...................................................................................................... |
2-17-2 نظریه های مربوط به انگیزش تحصیلی............................................................................................................... |
2-17-2-1 الگوی اتکینسون........................................................................................................................................... |
2-17-2-2 نظریه مک کلند............................................................................................................................................ |
2-17-2-3 نظریه مراحل مختلف زندگی(گریوز)........................................................................................................... |
2-17-2-4 نظریه زیستی – تعلق – رشد.......................................................................................................................... |
2-18 چهرچوب نظری تحقیق......................................................................................................................................... |
2-18-1 نظریه مک کللند............................................................................................................................................... |
2-18-2 الگوی اتکینسون............................................................................................................................................... |
2-18-3 نظریه پیربوردیو................................................................................................................................................. |
2-20 مدل نظری تحقیق.................................................................................................................................................. |
- ۹۶/۰۹/۱۱
- ۱۰۲ نمایش